O sector do automóbil en España


España é unha potencia no sector de fabricación de automóbiles; ocupa o segundo posto como país produtor europeo, detrás de Alemania; durante varios anos ocupou o quinto posto mundial.
Nos últimos anos, a posición relativa mundial caeu co impulso de China -líder na fabricación de automóbiles- e Corea do Sur –quinto fabricante-, que avanzaron posicións. A irrupción de países emerxentes como Brasil e
India, situou a España como 8º produtor mundial de veículos. Entanto, mantén a primacía europea de produción de veículos industriais.

8_producion_automobiles_mundo_2010

A produción de automóbiles de turismo iniciouse en España en 1950 coa creación de SEAT. En menos de 30 anos, pasouse dunha situación na que non existía ningún productor a outra en que coexistían seis: Seat, Fasa-Renault, Citroën, Chrysler (actual Peugeot), Ford e General Motors (coa súa filial Opel). España converteuse nun dos principais productores mundiais de veículos de turismo. As únicas vantaxes que ofrecía o noso país eran os reducidos custes laborais e a proximidade a un mercado tan importante como o europeo. Na actualidade, existen 18 centros produtivos en España.
A industria do automóbil foi un auténtico dinamizador do desenvolvemento industrial de España na segunda metade do século XX, tanto pola súa intensa capacidade de implicar a outras industrias, como polo seu elevado efecto sobre a distribución e sobre unha ampla variedade de actividades dentro do sector servizos.

Puntualmente, o peso do sector automobilístico en certos lugares é moi significativo: en 2010, un total de 15.000 traballadores directos na provincia de Barcelona, 8.000 en Pontevedra e 7.000 en Zaragoza e Valladolid, 6.000 en Valencia e Madrid ou 5.000 en Navarra -empregados como fabricantes de veículos de motor- testemuñan a importancia radical deste tipo de industria como dinamizadora en determinados espazos xeográficos.

8_mapa_sector_automobil_espanha

Cara ao futuro, o respecto á contorna medioambiental é un dos obxectivos fundamentais do sector, ademais da promoción dos veículos eléctricos. A introdución de motores de inxeción directa, tanto en gasolina como en motores diesel, o uso de compoñentes facilmente desmontables, a utilización de materiais reciclábeis, etc. logrou que, a pesar do incremento do parque automobilístico, a contorna non se teña degradado
proporcionalmente.

* Ver informe.

Por facer historia, non deixedes de ollar este documental sobre Barreiros   -o Henry Ford español- , creador do primeiro gran imperio automobilístico neste Estado:

Deixar unha resposta

introduce os teu datos ou preme nunha das iconas:

Logotipo de WordPress.com

Estás a comentar desde a túa conta de WordPress.com. Sair / Cambiar )

Twitter picture

Estás a comentar desde a túa conta de Twitter. Sair / Cambiar )

Facebook photo

Estás a comentar desde a túa conta de Facebook. Sair / Cambiar )

Google+ photo

Estás a comentar desde a túa conta de Google+. Sair / Cambiar )

Conectando a %s