Comercio chinés en España


O presidente de Mercadona, Juan Roig, citou recentemente os 7.000 bazares chineses que hai en España “como exemplo do esforzo que deberían facer os 47 millóns de españois para sair da crise”.

Polémicas aparte pola receita -que as hai, claro está-, o poder chinés en España increméntase e o comercio chinés devora ao español en certos barrios e áreas urbanas.

Amelia Sáiz, nun artigo para a fundación CIDOB de finais de 2004, falaba da febleza demográfica da comunidade chinesa en España -concentrada prioritariamente en Cataluña, Madrid, Comunidade Valenciana, Andalucía e Canarias, da súa primeira orientación cara á restauración –de comida, por suposto- nos anos 1980; e máis recentemente no comercio minorista, no que a familia -como unidade de produción e consumo que maximiza os recursos humanos e económicos para lograr a autonomía económica e laboral- “se atopa na base do éxito da migración internacional chinesa”. A extensión dos bazares, especialmente a partir do ano 2000, dá paso máis recentemente a centros comerciais de maiores dimensións con estrutura de hipermercado. En poucos anos, o comercio chinés ten pasado polas distintas fases de crecemento e integración do comercio occidental.

Gladys Nieto ten publicada unha análise exhaustiva sobre a inmigración chinesa en España en Ed. Catarata.

3 thoughts on “Comercio chinés en España

Deixar unha resposta

introduce os teu datos ou preme nunha das iconas:

Logotipo de WordPress.com

Estás a comentar desde a túa conta de WordPress.com. Sair / Cambiar )

Twitter picture

Estás a comentar desde a túa conta de Twitter. Sair / Cambiar )

Facebook photo

Estás a comentar desde a túa conta de Facebook. Sair / Cambiar )

Google+ photo

Estás a comentar desde a túa conta de Google+. Sair / Cambiar )

Conectando a %s