Rachel Weisz é Eva/Hipatia


 

Cando en abril de 2004 a revista Esquire nos presentou a Rachel Weisz espida e tentadora, como se de Eva coa serpe enroscada se tratase, aínda faltaban anos para o seu protagonismo na “Ágora” de Amenábar. Naquel momento, o fotógrafo James White recolleu unha referencia simbolista, a do pintor alemán Franz Von Stuck, que pintou varias recreacións da femme fatale en obras como “Sensualidade” (1891). A fotografía forma parte, neste intre, da exposición “As bágoas de Eros”, no Museo Thyssen-Bornemisza de Madrid.

A Rachel Weisz tocoulle asumir o papel dunha Hipatia sensual, probablemente inspirada na imaxe literaria que nos transmite Charles Kingsley en “Hipatia, ou os últimos esforzos do paganismo en Alexandría” (1853), a dunha muller bela, elocuente e modesta; a mesma beleza sensual que recreou o prerrafaelita Charles William Mitchell en 1885, cando a pintou espida diante do altar do sacrificio.

A imaxe atractiva da matemática, un tanto decadente e recargada, enlaza moi ben co ambiente dunha cidade en declive como a que transmite Amenábar de Alexandría a finais do século IV e comezos do V da nosa era. Esa Alexandría gloriosa, cosmopolita e crisol de culturas que tiña daquela pouco máis de 700 anos de vida e que hoxe en día, segundo os expertos, é unha das cidades máis expostas aos riscos do cambio climático.

* Consulta unha breve presentación sobre Alexandría.

Convén salientar tamén o paralelismo compositivo das obras de Charles William Mitchell e James White, preocupándose ambos por un motivo iconográfico que non estivo ausente dos tratamentos mitolóxicos e relixiosos: o corpo feminino espido.

Deixar unha resposta

introduce os teu datos ou preme nunha das iconas:

Logotipo de WordPress.com

Estás a comentar desde a túa conta de WordPress.com. Sair / Cambiar )

Twitter picture

Estás a comentar desde a túa conta de Twitter. Sair / Cambiar )

Facebook photo

Estás a comentar desde a túa conta de Facebook. Sair / Cambiar )

Google+ photo

Estás a comentar desde a túa conta de Google+. Sair / Cambiar )

Conectando a %s